Eseménynaptár

Vasárnap 08 Május 2022, 09:00am - 05:00pm
Találatok : 378
Kapcsolat +36 1 790 9900, +36 1 790 9911, +36 21 2525 207, +36 70 311 1094

Simons/Travell féle Trigger- és Tenderpont Terápia (MTTT)

MIK AZOK A TRIGGERPONTOK? – Például a vázizmokban található, túlterheléséből származó fájdalmas kis izomgörcsök. Olyan állapot pontszerű területen, mint amikor valakinek begörcsöl a vádlija, azonban azzal a különbséggel, hogy itt csak egy borsónyi terület görcsöl és nem több, de a fájdalom távolabbi területekre sugárzik ki. Sokszor rendkívül erős fájdalmat tud okozni nem csak helyileg a görcsnél, hanem attól távolabb eső testtájakon is. Ez a fájdalom éles, erős, gyulladáshoz hasonló és olyan speciális tünetei vannak, melyek alapján egyértelműen beazonosítható a jelenlétük.
Korábban már írtam arról, milyen pontok okozzák a farizmokban az alsó végtagba sugárzó fájdalmat. Erről itt lehet olvasni: https://www.facebook.com/kanyoildiko/photos/a.271090276277964/2162311733822466/?type=3&theater

Például a farizmokban található triggerpontok a vádliban erős, bizonyos pozíciókban jelentkező, vagy terheléskor fokozódó erős, idegi panaszokhoz hasonló tüneteket utánzó, kibírhatatlanul erős fájdalmakat okoznak, akkor CT, MRI, ultrahang, röntgen nem mutatja az eltérést, a fájdalmak okát. Éppen ez nehezíti a fájdalom, a mozgásbeszűkülések, izomfájdalmak, ízületi merevség valódi okának felkutatását és annak gyors kezelését.

Sokszor a terápiás megközelítés az injekciózás, amely azonban csak átmenetileg, vagy egyáltalán nem szünteti meg a panaszokat, mivel a kiváltó ok az izomgörcs. Ez pedig egy borsónyi nagyságú helyen található a fájdalmas terület lokalizációja szerint a hozzá tartozó izom egy szűk, néhány milliméteres területén, amelyet egy jól képzett, triggerpont terápiában jártas szakember azonnal tud lokalizálni és általában egy percen belül csökkenteni /vagy akár megszüntetni. Utóbbi a görcs jellegétől, meglétének időtartamától, a környező izmok kompenzációs feszülésétől is függő.
Mi történik pontosan az izomgörcsnél és miért jelentkezik erős fájdalom?

A triggerpontok egy sebgyógyuláshoz hasonló un. gyulladásos reakciót indítanak el a szervezetben. Nekünk ezt a reakciót kell manuálisan, lazítás útján stoppolni, megszüntetni. Azzal kapcsolatosan, milyen anyagok és hogyan szaporodnak fel az izomgörcs környezetében egy 2005-ben igazolt tanulmány is alátámasztja a korábbi elméleteket, melyet Jay Shah amerikai kutató támasztott alá vizsgálati eredményeinek közlésével (Eredményeit a Japan Journal of Applied Physiology c. folyóiratban közölte – 2005.július). Sikerült kimutatnia a következő neuropeptidek megnövekedett koncentrációját a triggerpontokon: P anyag (SP), tumor nekrózis faktor α (TNF-α), interleukin-1β (IL-1 β), interleukin-6 (IL-6) és interleukin-8 ( IL-8), kalcitonin génhez kapcsolódó peptidek (CGRP), Bradykinin (BK), Serotonin (SE) és Norepinefrin (NE). Mindezek mellett a szövet pH-ja jelentősen csökkent, azaz túlzott savsavasodás következett be, valamint csökkent az oxigén aránya a szövet részében.
Kezelést és manuális lazítást követően azonban az anyagok szintje normalizálódott, az oxigén ellátás javult és a pH érték is helyreállt.

Mindezen hatások, élettani, anatómiai lokalizációi, differenciál diagnosztikai lépései, funkcionális elemzései, kezelési lehetőségei, alkalmazott manuális technikák tárháza, vagy a kezelést követő terápiás irányelvek az utóhatások időszakára vonatkozóan, prevenciós lehetőségek stb. szakemberek számára elérhetők a szakmai továbbképzéseken.

Képzésről bővebb információ megtekintése érdekében kérjük, hogy klikkeljen tovább a "Megnézem" gombra!

Hely PhysioVit Online Campus